3P Medicine/Kişiye Özgü Tıp

Temel amacı hastalıkları oluşmadan önlemek veya oluşmuş hastalıkları henüz bulgu vermeden teşhis etmektir.

3P Nedir?

Predictive:  Hastalıkları önceden belirleyebilen

Preventive: İleride oluşması muhtemel hastalıkları önleyebilen

Personalized: Sadece o kişinin özelliklerine göre koruma ve tedavi planları sunabilen

3P MEDICINE  Sisteminin Temeli:

– Fiziksel ve psikolojik hastalıklar gelişmeden  çok önce değişim gösteren tetkikleri incelemek, belirlenen riskleri gidermek ve tespit edilen sorunları tedavi etmek için kişiselleştirilmiş tedaviler sunmak.

Örneğin demir seviyesinin normal sınırların biraz altında olması bu güne kadar hiçbir belirti vermemiş olabilir. Ancak şimdiden önlem alınmaz ise ilerleyen dönemde demir eksikliğine bağlı anemi ve buna bağlı halsizlik, bitkinlik, çarpıntı, tırnak problemleri, saç dökülmesi vb. şikâyetlerin ortaya çıkması beklenebilir.

Bu durumda demir seviyesinin ölçülmesi, demir eksikliği anemisi ve buna bağlı oluşabilecek belirtiler açısından “predictive” dir.

Bu kişiye demirini arttıracak bir tedavi veya beslenme programı verilmesi  “preventive” dir

Kişinin demiri farklı formlarda ilaç verilerek veya beslenmeyle arttırılabilir.  Bu kişide çok yüksek kolesterol veya protein kısıtlaması gerektiren durum varsa et ağırlıklı beslenme önermek yerine demir takviyesi vermek,  herhangi bir sorun yoksa sadece beslenme önerisinde bulunmak ise  “personalized”  bir yaklaşımdır.

3P Medicine/Kişiye Özgü Tıp uygulamaları  Amino Test&Suplement   sisteminin entegrasyonuyla  riskleri çok önceden belirleyebilir ve sağlığı  korur.

Check-up ile 3P MEDICINE arasındaki fark nedir?

Check-up için kullanılan analizlerin çoğu herhangi bir rahatsızlık veya hastalığımız olduğunda istenilen testlerdir.  Hâlihazırda hasta olmadığımıza ve bir şikâyetimiz olmadığına göre, yani tüm sistemlerimiz  sağlam olduğuna göre bu testler de büyük olasılıkla normal çıkacaktır.

Kronik hastalıkların hiç biri bir günde ortaya çıkmaz. Sağlıklı durumdan hastalığa geçiş belirli bir zaman sürecinde oluşur.  Bu geçiş sürecini tarayabilen ve ileride oluşması muhtemel sorunlar hakkında bilgi veren analizler 3P  MEDICINE  sistemi  sayesinde tanımlanabilir.

İleriye dönük bu risk değerlendirmesi sadece fiziksel fonksiyonları değil, olası psikolojik sorunları da kapsar.

cekup